Vaakunat:Iisalmi,Kiuruvesi,Lapinlahti,Sonkajärvi,Vieremä

"Doris" on tarkka kopio purjeveneestä, jolla Juhani Aho purjehti Vennyn ja Tillyn kanssa Lappeenrannasta (Lauritsalasta) Iisalmen pitäjän pappilaan vuonna 1893. Vuoksen vesistön pursiseurat , mukana myös Iisalmen Pursiseura, organisoivat 120-vuotismuistopurjehduksen Lappeenrannasta Iisalmeen vuonna 2013 sluuppi "Doriksella". Vene valmistui taitavissa käsissä Ingmannin käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksessa Toivalassa. Alkuperäisestä purjehduksesta voit lukea Juhani Aho: Purjehdus sisävesillä 1893.

Juhani Aho liittyy hyvin läheisesti Ylä-Savon historiaan. Hän syntyi Lapinlahdella Väärnin pappilassa, vietti poikavuotensa Vieremällä Kyrönniemen pappilassa ja muutti sieltä perheensä mukana Iisalmeen.

Kuva kertoo myös jäseniemme vahvasta sitoutumisesta alueemme luontoon ja erityisesti laajojen vesistöjen antamiin mahdollisuuksiin. Veneilyyn, kalastukseen ja liikkumiseen niin kesällä kuin talvella.

Kuvan yläreunassa ovat jäseniemme kotikuntien vaakunat, vasemmalta oikealle IIsalmi, Kiuruvesi, Lapinlahti, Sonkajärvi ja Vieremä